top of page

Kipinän hetki

Kaikilla meillä on johonkin kipinä ja siihen tavotteita, mitä haluaa saada toteutumaan. Miten saa sen kipinän syttymään, että jaksaa painaa niihin tavoite pisteihin. Välillä tulee niitä hetkiä kun tuntuu ettei pääse millään enää eteenpäin tai niitä takapakkeja. Mitä silloin? Luovutatko vai taisteletko tilanteen haltuun!

Minulla itselläni on ollut unelma kuntotavoite! Miltä haluan näyttää. Monia vuosia kuitenkin minun on pitänyt lisätä liikuntaa ja ruokavaliota muuttaa järkeväksi. Aina on kuitenkin ollut "hyviä" syitä, etten ole saanut aikaiseksi.

Viime vounna kuitenkin otin itsenä niskasta kiinni. Treenasin kovaa salilla ja ratsastelin monia kertoja viikossa. Ruokavalioni oli suhteellisen terveellinen. Pääsinkin minusta hyvään kuntoon kesään mennessä ja olin tyytyväinen, että olin jaksanut punnertaa.

Kesäkuu läheni loppuaan ja tipuin pahasti hevosen selästä! Oikea nilkkani murtui molemmin puolin ja se jouduttiin korjaamaan 4 ruuvilla leikkauspöydällä. Olihan pystynyt olemaan kuntooni tyytyväinen yhden kuukauden ajan. Sitten sain kipsin jalkaani ja 2 kk sairaslomaa. Kuntoni laski paljon ja painoa kertyi hirveästi.

Saatuani kipsin pois jalkani oli kankea ja kivulias. Silti rakkaus ratsastusta kohtaan ei mihinkään kadonnut ja olinkin jo 2 pv päästä ratsailla lääkärin neuvoja vastaan. Silti salilla käynti ja terveelliset elämäntavat jäivät pois. Nilkan kunnon vuoksi.

Nyt on vuosi mennyt tapaturmasta. Täytyy minun sanoa, että ilman rakkautta ratsastamiseen ja hevosiin nilkkani ei olisi todellakaan tässä kunnossa. Miellyttävän tekemisen ohella pienet kivut ja epämiellyttävät tuntemukset nilkassa jäivät unholaan.

Näin pian siis olen saanut nilkan niin vahvaksi, että sen ansiosta sain syttymään kipinän taas salilla käymiseen. Punnertamaan kyykkyjä ja muita jalka liikeitä viimiseen asti. Juoksen jopa HIIT syketreenejä ylämäkiin. Kyllä minun täytyy myöntää, että välillä en edes enää uskonut, että pystyn juoksemaan, saatikka tekemään jalkaliikkeitä salilla painoilla.

Kaiken ratkaisuna on se kipinä, jossain tuolla meidän sisällä. Itse olen sitä mieltä, että parhaiten saat sen syttymään, kun voitat pelkosi, hyväksyt itsesi, uskot saavuttavasi unelmasi, päätät olla vahva mitä ikinä teetkin ja kisaat itsesi kanssa.

Rakkaudella: Jonsuko <3


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Tunnisteita ei vielä ole.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page